My way back home.

Måste ju bara få berätta om min hemresa med bästis i dag.

I dag efter vi hade varit på stan med klassen och jag och Ida satt i taxin på väg tillbaka till skolan för att ta oss hem så började jag smsa med Alexander.
Efter att ha drygat mig ett tag så sa jag "men skjutsa hem mig då!".
Och tror ni inte han gjorde de?

Så jag hoppade av taxin vid kommunhuset och hoppade in i hans bil.
När vi var på väg så frågade han om jag ville ha nåt från affären.
Jag var lite osäker, men vi for dit i alla fall.
Och vad tror ni vi köpte?
Jo var sin stor chipspåse och var sin 50cl cola.
Sen satte vi oss i bilen och åt ur våra påsar och pratade som vanligt om allt som finns.
Ja, den bästisen kan verkligen göra mig glad.


Min Chipspåse och dricka.


Alexander var inte så smart,
för han torkade bort alla smulor från chipsen på sina byxor,
och de såg lite kul ut.




I alla fall så kom jag hem,
stressade och for på hockeyn.

Och när det är 13 äckliga sekunder kvar,
tror ni inte Färjestad gör mål då?
Sen gör de även mål i öppen kasse när vi tar ut målvakten,
så de vinner med 2-0.
Men jag är inte bitter,
för de här tar AIK igen.


Helgen då?

Jo fredag: Skolan, stan, middag och sen sova.

Lördag: Stan, handboll, Christoffer? eller hockey?

Söndag: Packa, sova, plugga, åka buss in till stan.

För på måndag,
ja då börjar min praktik.

Allt för mig!
Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0