Tänk om...

Tänk om jag inte hade valt Jennings?

När jag gick i nian och skulle väja gymnasium så hade jag allt ganska klart för mig.
Jag skulle läsa omvårdnad, de var jag helt säker på. Och jag skulle göra detta i Skellefteå eller i Umeå.
Det fanns inga andra alternativ.
Men då sa min mamma att jag skulle ju kunna läsa i Robertsfors.
För då skulle jag kunna bo hemma och jag skulle inte behöva pendla så långt.

Jag tänkte noga igenom detta alternativ och efter en lång tid av tänkande så blev det tillslut så att jag valde omvårdnads på jennings som första handsval. Och jag var nöjd med det.
När jag sedan i april fick veta att jag hade tagit mig in så känndes de ännu bättre.

Dock blev de värre när jag i juni fick veta att jag tagit mig in på mitt andra handsval också.
Vilket var omvårdnads på östra i umeå.
Jag visste då inte riktigt hur jag skulle göra.
Men efter mycket om och men så kom jag ändå fram till att Jennings kändes bättre.
Och vilken tur att jag hade den magkänslan.
För jag kan inte föreställa mig mitt liv utan de personer jag fick i mitt liv tack vare den här skolan.

Hade jag inte valt jennings hade jag inte fått min underbara sandra och min underbara ida i min klass.
Jag hade inte fått träffa Christoffer och jag hade inte fått världens bästa Alexander som bästis.
Jag fick då jag valde jennings behålla liza närmare i mitt liv.
Jag fick träffa angelica och lära känna en annan sida av mig.
 Jag fick en Emil i mitt liv.

Ja så många bra människor jag har träffat och lärt känna tack vare att jag valde jennings.
Jag kan verkligen inte se mitt liv utan dom.

Hur skulle mitt liv se ut om jag inte fick vakna varje morgon och veta att jag har sandra i mitt liv och veta att hon ska stanna där mycket längre fram i framtiden.
Hur skulle mina dagar vara om jag inte varje skoldag fick ta del av Ida.
Hur skulle mitt liv vara om jag inte fick retas med Christoffer och bara känna mig glad över att jag har han.
Hur skulle jag vara som person om jag inte hade Alexander som bara är en av de bästa människor som jag känner.
Hur skulle mitt liv vara om jag inte fick prata av mig med Angelica och bara lyssna på henne i bland.
Hur skulle mina dagar se ut om jag inte hade emil som är där och retas med mig.
Och hur skulle mitt liv vara om jag inte för snart 14 år sen fick träffa världens bästa liza! Utan dig vet jag inte hur jag skulle ha tagit mig igenom många av sakerna i mitt liv. Du har funnits där igenom allt och du ska finns där hela mitt liv.

Ne alla de jag har i mitt liv nu är där för att stanna.
Ni är underbara.

Allt för mig!
Pusshej!




Kommentarer
Postat av: sandran

ja, jag älskar dig..

2008-11-11 @ 10:40:11
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: ankaan

1. De är jättefel att du skriver Angelica, jag reagerade knappt och fick läsa engång till för att fatta att det var mig du skrev om.



2. DU ÄR UNDERBAR, OCH JAG ÄLSKAR DIG!!

2008-11-11 @ 17:38:55
Postat av: ida

du är den sötaste människan jag vet! och om inte du hade valt Jennings skulle vi alla ha misst något väldigt värdefullt! puss på dig!

2008-11-11 @ 21:31:06
URL: http://frokenlindfors.blogg.se/
Postat av: Alex

Du är helt klart världens bästa Annelie. Dig tänker jag inte släppa ur mitt liv. Du är min bästis :)

2008-11-11 @ 22:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0