Slutspel?

Frågan som 100% av alla AIKfans funderar på men bara ett fåtal vågar erkänna att de drömmer om,
Skellefteå AIK till slutspel i Elitserie hockeyn?

I Lördags blev ju AIK som alla redan vet klara för Elitserien i ishockey 08/09. Det har alltid varit målet för AIK att undvika kvalserien och när man nu gjorde de innan säsongen änns var slut ja då började i alla fall mina tankar att vandra direkt till slutspel (även om jag inte sa de till någon).

Tänk om?
Tänk om AIK skulle ta den där sista slutspels platsen?, Tänk om de skulle få spela slutspel igen efter att ha varit borta där i från i 27år?, Tänk om?

Det är nu två omgångar kvar av grundomgången i Elitserien och AIK står nu fast på 71 poäng efter att ha fått en poäng i går när de mötte Linköping borta (Hur bra är inte Wenihandl igentligen?, kan han inte bara vara snäll och komma hit?). Under AIK i tabellen så står Södertäjle farligt nära med sina 68 poäng, alltså bara tre poäng efter. Detta är nästan för nära för att mitt sköra hockey hjärta ska klara av de. Om de nu skulle bli så att AIK och Södertälje ligger på samma poäng nu när grund omgångarna är över så kan det ändå bli så att Södertälje tar den sista platsen eftersom att de har bättre målskillnad än vad AIK har. Så de kommer att bli en kamp med kniven mot strupen för AIK de två omgångar som är kvar.

Den första matchen är hemmamatch för AIK på torsdag mot HV71. Jag har ändå en viss förhoppning om att AIK kommer att vinna den matchen, för att vi är starka hemma och HV har ju igentligen inget att spela för. De ligger ju 20 poäng före de andra lagen i tabellen och de kommer att bli seriesegrare så man kan ju tycka att de ska låta oss vinna. Men som vi vet så kommer de inte att spelas någon läggmatch och AIK kommer att få kämpa om de här poängen.

Matchen som kommer efter HV matchen är på lördagen och den är i mot Modo, på borta is. Jag måste ju faktiskt säga att jag är lite mera skeptisk till den här matchen. Jag vill så gärna tro att AIK ska vinna den men jag är rädd att de kommer att bli för svårt. Men man ska aldrig säga aldrig och i hockey kan allt hända( mirakel kan ju ske).

Skulle nu AIK vinna de här två matcherna och Södertälje och Mora förlora minst en av sina så är AIK klara för slutspel, och ja! Jag vill! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte ville.
Jag är sjukt nöjd med att AIK inte behöver kvala, de ska ni veta att jag är men nu när de är så nära så vill jag! Jag vill se ett slutspel!

image102
Kan Perra ta Skellefteå AIK till slutspel?

Allt för mig!
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Ida Lindfors

svar på komentar; sandras pojkvän Tobias han börjde bråka som fan efter ni hade farit, så sandra satt och grät i ett rum Tobias lillasyster Lisa i ett rum och Tobias satt och svor i ett rum och allt började med en jäkligt fånig disskution som Tobias förlorade i! och så var han otrevlig osv! jäkligt jobbigt om man får säga så, rå fånig, barnslig och omogen! det var det som hände!

2008-03-05 @ 16:47:33
URL: http://www.frokenlindfors.blogg.se
Postat av: Elin

Vi ska till slutspel, så enkelt är det.

2008-03-06 @ 14:16:31
URL: http://elinsundquist.blogg.se
Postat av: smmm

SLUTSPEL!!!

2008-03-06 @ 22:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0