Först om Slutspelet!

Jag måste ju berätta om min och Elin´s resa till övik i går men först måste jag berätta om matchen i torsdags som var helt jävla otrolig.

Torsdagen började med att jag och Elin sov till tolv ungefär för att ladda upp till matchen,
till lunch så gjorde Elin pannkakor (stora, runda, platta),
Efter att ha sutti hemma hos Elin och laddat ett tag så tog vi bussen in till stan för att sedan fara till Elin´s kompisar och vara där tills vi for på matchen.

När matchen började så var jag sjukt nervös, det var ju ganska mkt som gällde med den här matchen och jag hade en hel del handsvett kan jag ju erkänna.
I första perioden så hände igentligen inte så mkt och perioden slutade 0-0, och mitt hjärta var i halsgropen under hela matchen.
I andra perioden så var det betydligt fler saker som hände och den slutade 2-2, även om AIK´s första mål var lite tveksamt, men men domaren dömer.
I tredje perioden så ville jag gå där i från både en och två gånger. Hv tog ledning med 2-3. AIK kvitterade till 3-3 genom Anders Söderberg och Jyri bjöd upp till dans. När det sedan gått ett tag och klockan stod på 12:35 så sätter Fredrik Öberg 4-3 efter ett snyggt pass av Mikael Renberg. De åtta minuterna som sen var kvar var jag bara ett totalt nervvrak. När det sedan var 10sek kvar och Södertälje hade förlorat mot Modo i sudden då förstod man att AIK hade tagit en slutspels plats efter 27år!!!!!

Jag grät, jag skrek, jag hoppade, jag grät igen och leendet på mina läppar ville aldrig försvinna!
Att få se alla leenden på AIK:arna var helt underbart och när klacken sedan sjöng "vi vill se aik" och de kom ut igen! Det var helt underbart och att få se Renberg´s leende! Det kommer jag nog aldrig att glömma!
Jag behöver nog inte berätta att jag inte sov mkt den natten för att fy fan! Jag hade rysningar hela natten och jag får den än när jag tänker tillbaka på matchen och glädje scenerna som utspelade sig efter de.

Man kanske inte förstå hur jag kan gråta över detta men sån är jag,
jag grät och jag skäms inte över det!
Nu är det slutspel som gäller!!!!!!!!!!

image104
Söderberg och Jyri efter Söderbergs mål.

Allt för mig!
Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0