En lycka som är obeskrivlig!

För jag är lycklig!
Ska förklara mer men vi tar de från början.

Torsdag:
Skola och svenska prov,
jag sög för jag hade inte pluggat mkt och allt gick skit men men,
På gympan hade jag glömt kläderna så jag fick gå ist men de gick bra i alla fall.
På engelskan var jag och Liza bara ett tag för vi skulle ta bussen in till umeå för jag skulle ju till Anna och se hockeyn!
Hos Anna så åt vi pizza och köpte godis före matchen och matchen den blev man nöjd med.
AIK vann med 1-3 mot Brynäs och kom ett steg närmare slutspelet,
Måste ju ta upp att Mcdonells mål var sjukt snyggt också! Kolla upp de om ni har tid.
Så min torsdag kväll var ju räddad kan man säga!

Fredag:
Jag steg upp halv åtta för att fara och jobba hos stefan halv nio.
Jag jobbade till halv ett ungefär, sen for jag till stan och köpte min svart gula klänning som jag hade sett ut ett bra tag nu.
Efter att ha köpt kläningen så köpte jag även halsband och örhängen till och sen köpte jag en present till sandra j som jag, sandra och ida skulle ge henne.
Efter att ha shoppat så for jag hem och åt för att sedan göra mig klar för sandra j´s 18års fest som jag var bjuden till.
Hos Sandra var de trevligt även om jag var trött och slö på slutet.
Jag for hem vid tolv och tog med mig snygg sandra hem till mig, hon sov här och de var mys!

Lördag:
Jag och Sandra steg upp vid halv tio och åt frukost.
Jag duschade och sen skjutsade mamma oss till bussen för jag skulle till skeå och Sandra skulle till Anders.
Klockan 11:35 så kom bussen och jag var på väg till Skeå för att ännu en gång se mitt älskade AIK.
Väl framme så köpte jag lite mat och glass och sen gick jag till min brors lägenhet för att äta och göra mig klar för hockeyn.
Klockan närmade sig två och jag började gå och var framme vid 10 över ungefär och där så väntade jag på Elin ett tag.

Hockeyn:
Hockeyn förtjärnar en egen rubrik för det här var den bästa matchen som jag varit på den här säsongen!
Matchen är just på väg att börja och alla är taggade som aldrig förr, klacken är på g och jag är råpeppad men då... är det någon som släpper i väg en rökbomb och hela läktaren fylls med gul rök, det börjar lukta fan och brandalarmet börjar. (jag och elin kände igen det direkt eftersom vi varit med om de förut. :P) I alla fall så var alla tvungna att utrymma arenan innan matchen kunde fortsätta. Så de var bara att gå ut och ställa sig, men så tur var så blev de inte så länge så vi kunde snabbt springa in igen och fortsätta att peppa för matchen. Och tillslut så började den.
Jag orkar inte förklara hela men de var en spännande match och tillslut så vann AIK med 3-1 efter två mål av våran alldeles egna Mikael Renberg! Sista målet sattes av Lee Goren! I och med att AIK vann den här matchen så var de klara för Elitserien 08/09 hur de än går i de sista matcherna och detta är något som jag ännu inte kan fatta att de är så. Vi AIKfans som har varit med i kvalserien de senaste 6 år och att inte behöva kvala i år utan att vara klar redan nu är ofattbart! Jag är fortfarande i ett lyckorus och de som jag kände efter matchen går inte att beskriva! Att få stå på västra stå och se alla i hela hallen stå upp och klappa, att se alla leenden på aik-spelarna, att få stå där med sprucken röst och tårfyllda ögon är helt fantastiskt och jag får rysningar nu då jag tänker tillbaka på de. Nu är det bara ett slutspel som kan de slå detta och jag tror faktiskt att vi kan nå dit!

Efter hockeyn så gick jag och Elin´s kompisar för att äta segermålet på Frasses, på vägen dit så gjorde vi snöänglar och lite av varje. Och på frasses så hade vi roligt me!
Efter maten så gick jag och elin till niklas lägenhet för att hämta B&J glassen för att sedan fara hem till henne. Hemma hos Elin så åt hon Loka (elin fattar ;) ) och jag åt chips medan vi såg på Melodifestivalen. Efter MF så såg vi Bring it on och åt glass och efter de så såg vi Ryska hockeyligan spela och de var ju en upplevelse de med. Bara så ni vet så kan inte Elin snacka Ryska men de är roligt när hon ska försöka uttala spelarna namn. De hade vi väldigt roligt åt.
Efter många om och men så somnade vi väl nämare två fortfarande sjuktglada över att AIK var klara för Eliten.

Söndag:
I morse så steg vi upp nio för att äta frukost och sedan fara på AIK´s träning.
På träningen så lojade AIK:arna mest runt men de var kul att se och efter träningen så tog jag kort på lindgren och Jyri, Mikko, Hadelöv, Norgren, Söderberg, Forssell och sen Goren och hans pappa Chuck. Och Elin hon tog autografer på sina bilder.
Efter träningen så skjutsade elin mig tillbaka till lägenheten där jag softade tills bussen gick och jag for hem för att slöa.

Ja och i dag så fick jag typ veta att hela min vecka är fullbokad,
men de mesta är hockey och de tackar jag inte nej till!
Snälla AIK ta er till slutspel!

btw, tack älsklings sandra för att du har gjort om min blogg!!
En stor PUSS på dig!


De här inlägget blev ju relativt långt,
hoppas att du är nöjd Elin.

Lite bilder från idag.
                 

Bild 1: Söderberg.
Bild 2: Mikko.
Bild 3. Lindgren och Jyri.
Bild 4: Goren och hans pappa Chuck.
Bild 5: Norgren och Hadelöv.
Bild 6: Forssell.
Bild 7. Snygg Larsson!

Ne nu ska jag sova för jag ska ju jobba i morrn,
men jag återkommer!

Allt för mig!
Pusshej!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är så sjukt glad, jag har typ inte fattat det här än!
MOT SLUTSPEL!!!

2008-03-02 @ 20:07:40
URL: http://elinsundquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0