HOCKEY!

Först om AIK sen blir nästa inlägg om JVM!

Ja, vad ska man säga då.
AIK spelade mot Frölunda hemma i går.


Före matchen.
Jag hade en bra känsla innan matchen skulle börja. Jag trodde verkligen på 3 poäng för att AIK är ju hemma starka och det kändes som att hela laget ville vinna efter skitmatchen mot DIF där de förlorade med bara några sekunder kvar.

Under matchen.
Första perioden kändes lite si så där faktiskt. Först så gjorde Frölunda mål ungefär 5 min in i matchen. Jag har inte så mkt att säga om de målet faktiskt för jag såg de inte så bra. Sen 12 minuter in så passar Per-Anton pucken till Kimmo i boxplay, han i sin tur kommer loss på ett bra sätt och framför mål så passar han Pontus som kan sätta in den. 1-1 är då ett faktum. Drygt en och en halv minut efter detta så får Frölunda mål igen och denna gången i Power Play. Sen tre minuter efter detta så får Frölunda mål ännu en gång och det står då 1-3 när 16 min av första är spelade och detta resultat höll i sig tills första slutade.

Andra perioden började lite trögt men 14:36 så fick Krekula pucken efter ett pass av Pontus och 2-3 var då ett faktum. Sen 18:56 så får Jimmie pucken av Per-Anton, jimmie dribblar sedan snyggt förbi Frölundas försvar och sätter sedan 3-3 målet sjukt snyggt.

Tredje perioden började mycket bra för AIK´s del för redan 36 sekunder in så sätter Krekula 4-3 för AIK. Efter Ass från Pontus och Jimmie så kan han sätta AIK´s ledningsmål och även sitt andra mål för kvällen. Efter detta så såg de länge ut som om AIK skulle gå segrade ut ur striden. Men Frölunda ville annat och 18:29 så kommer deras kvitteringsmål.

Fjärde perioden, ja de blev ju då sudden. Men matchen slutade ändå lika, trots att AIK hade fina chanser att avgöra så gick inte pucken deras väg. Men vi fick 1 poäng med oss.

Efter matchen.
Ja vad ska man säga? Jag hade så innerligt hoppats på tre poäng, men icke. De fick ett och nu får man hoppas att de är tillräckligt peppade för i morgon då de möter Färjestad borta.

Plusen.

+++++
Pontus Petterström.

Fem plusaren går till Pontus. Killen har liksom varit osynlig men i går så blommade han ut och stod för 1 mål och två assist. Om han nu kan hålla sig på den här banan så kommer han att vara giftig för han är en riktigt kämpe och de är bra att han får utdelning för det.

++++
Fredrik Krekula.

Jag trodde aldrig att jag skulle få dela ut ett enda plus till krekula den här säsongen men här får han till och med fyra! Krekula som inte enligt min mening har gjort så mycket bra den här säsongen klev verkligen fram i går. Han gjorde två mål och kunde lika gärna ha avgjort förlängningen. Han har börjat visa vad han går för helt enkelt.

+++
Per-Anton Lundström.

Per-Anton stod för två ass i går och han kämpade verkligen. Han vann i närkamperna och ville så gärna vinna. Han syns dock inte så ofta men han finns där och han vill.

++
Jimmie Ericsson.

Hans 3-3 mål var sjukt snyggt och man ser att han börjar komma igen från skadan nu. Fortsätter han på de här viset kommer han att bli ännu mer farlig och ännu bättre.

+
Erik Forssell och Lee Goren.

Sista pluset får Goren och Forssell dela på, för båda två kämpade matchen i genom och skulle ha fått utdelning enligt mig.


Ne nu är det bara att rycka upp sig till matchen i morrn.

Allt för mig!
Pusshej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0