Happy new year! 2008!

Gott nytt år!
2008! Året då vi alla som är födda 90 blir 18!


Ska nu berätta för er om min nyårsafton som blev bra, riktigt bra.

Dagen började med att jag steg upp vid tio tiden och åt frukost innan jag gick och duschade. Efter att jag duschat så provade jag 100 olika klädesplagg för att försöka komma på vilket jag skulle ha på mig på kvällen. Till slut blev det min svarta klänning och min lila t-shirt under, det kändes bäst helt enkelt. Sen vid tre tiden så åt jag,mamma,pappa och Niklas lunch och sen så sog vi JVM där Sverige vann med 4-2 och Thomas Larsson gjorde ett mål och en assist. Sen efter JVM så packade jag ner det sista i väskan innan pappa fick skjutsa mig till Bobacken för jag skulle äta med Emil och Ida.

När jag väll kom fram till Bobacken så var Kriko också där och skulle äta med oss. Först fick vi en förrätt med älg-hjärta och nåt bröd som var jättegott. Sen så fixade Emil och Kriko varmrätten medans Ida lockade mitt hår. Sen när maten var klar så fick vi äta potatisgratäng, älg stek och svamp sås. Detta var också sjukt gott och jag började bli riktigt mätt vid de här laget! Sen när vi hade ätit upp så kom Malvin och Ankan och kort efter dem så kom Burström och Sara. När alla 8 var samlade så skar Ida upp en massa frukt och Emil smälte choklad så vi fick doppa frukt i choklad och de var jättegott! Efter efterrätten så körde vi "jag har aldrig" där vi erkännde de ena och de andra. Efter de så kom vi på att de är nog bäst vi började röra på oss för klockan var vid nio och vi skulle gå till Gabbe.

Vägen dit var spännande, för tjejerna hade högklackat och de var halkigt. Men vi sjöng och var glada. Det blev falsksång av mig,sara,ankan och malin när vi sjöng främling. Sen körde vi Birra och Bärs och när alla skrek då så skar sig det av nästan alla. Sen efter att ha gått bobacken vägen så kom vi till en annan skogsväg och jag så åt Burström att om jag skulle halka så skulle han ta i mot mig. Han lovade det men inte höll han de inte! Jag flättade i en snödriva och blev snöig hela jag. Men jag var glad i alla fall.

Efter att ha gått i vad som kändes en evighet så kom vi äntligen fram till Gabbe. I början kände vi oss lite borttappade men efter ett tag så blev det ÖS! Jag och sara pratade om allt möjligt och kom fram till att det var nog kul det hära. Sen när tolv slaget nämade sig så hällde jag upp champang åt mig,sara,ankan och malin, och när tolv kom så skålade vi och nyårs pussen fick sara. Sen stod vi ute och bra tag och sa gott nytt år till alla innan vi gick in och pratade och gjorde lite av varje innan klockan slog två och Burströms pappa kom och hämtade, mig , han och sara.

Bu´s pappa skjutsade oss då till bobacken där jag fick hämta mina saker och vi for till Robban för att jag skulle få sova hos sara.

Somnade nångång vid 3-tiden och vaknade vid halv tolv i morse. Fick frukost hos sara innan jag for hem och duschade och kände att nyårsafton blev lyckad!

Tack alla som gjorde den bra!

Dock saknade jag alla som jag inte var med!

Allt för mig!
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Sandra

JAG saknade ER.

2008-01-01 @ 18:36:19
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0