Alla hjärtans dag blev en bra dag!

I går var det alla hjärtans dag och den blev mkt bra,
mina vänner var lika bra som alltid och hockeyn var bra även den, som alltid.
Ska berätta lite.


Gårdagen började med att jag och liza på svenskan fick veta att vi hade klarat svenska proven mkt bra och detta gjorde att vi blev mkt glada!
Efter svenskan så var det gympa där vi hade badminton och de var roligt även om det dock gick lite sämre för mig så hade jag roligt.
När gympan var över var det dax för lunch och det var äckel pannkaka så jag åt ingen, utan jag gick och hämtade fikat som jag, ida och sandra hade gjort. Jag hade bakat en tårta, ida hade gjort bullar och sandra hade bakat någon sorts cocoskaka och bebis muffins. Så jag, ida, sandra, evve, liza,emil,kriko och bu började genast att fika av detta och när allt fika var slut så var jag sjukligt mätt kan jag berätta!
Efter fikat så påminnde jag emil om hans löfte om att vi alla skulle ge varandra en puss på kinden i dag och genast började pussandet, den ena pussen var blötare än den andra.
När lunchen och pussandet var över så blev det engelska där vi hade en lärarkandidat som var livrädd för man hörde knappt vad hon sa när hon skulle förklara saker. Men som tur var så var lektionen inte så lång så vi slapp lyssna på hennes mummel så länge.
När engelskan var slut blev det desktop där jag började med in design och detta var inte roligt för fem öre men desktop kursen är snart slut så det är bara att hålla ut.
Jag slutade en kvart tidigare ungefär så då fick mamma komma och hämta mig (och liza) så jag fick fara hem och göra mig klar för hockeyn, (innan jag for fick jag dock en fin liten lapp av en fin pojke).
Väl hemma så hann jag byta kläder och paka nya i väskan inann anna och leif komme och de var dax att fara till hockeyn.
När vi var framme i skeå så for vi direkt till arenan för att vi skulle ju äta i resturangen! Maten var sjukligt god! och efterrätten skulle jag inte ha tackat nej till om jag fick den 100 gånger om för den vara dödligt god. Så efter att ha ätit våran tre rätters middag så gick jag och anna till stå plats för att avnjuta hockeyn.
Första perioden började ju bra men slutade inte på samma sätta, förlunda ledde med 1-2 när den var slut och de var inte direkt vad man hoppades på. Men Öbergs 1-0 mål var snyggt.
I andra perioden så hände inte så mkt då heller, eller jo! AIK kvitterade till 2-2 tack vare snygg larsson och Mirre! ( ne han heter igentligen inte så men jag och elin säger de för vi kan inte uttala hans namn :P )
I tredje så började det hända saker, söderberg gjorde snygg målet och forssel satte 4-2 i tom kasse och AIK vann matchen.
Jag och Elin var som vanligt galna och hoppade och skrek, sen tackade våra älskade spelare och gick nöjda från arenan.
Jag själv for inte hem utan jag sov hos niklas och de var ös.

Fredagen började med att jag träffade elin på stan där jag köpte en aik kortlek till mormor. Sen när elin skulle ha lektion så fick hon lämna mig hos mormor där jag lämnade kortleken och lite halstabletter för hon hade ont i halsen. Efter att ha fikat och sett våra bästa år där så gick jag tillbaka till stan där vi gick på dallas och åt pizza.( anna om du läser de här får du inte skvallra för mamma!) Efter pizza så gick vi och köpte godis ( nej vi är inte onyttiga :P ). Elin köpte också ett hockeykort på welser bara för att hon var kär i han när han spelade i AIK.

Efter detta så följde jag elin till hennes buss och hon for hem,
men inann hon for hem så hann hon såklart se P-A utan mig och jag ville mörda henne!
Men hon blev fetägd då jag hann se både Lindgren och Viklund innan jag for hem!

Så nu sitter jag här hemma,
glad över att AIK vann i går och oroad över att de ska spela mot SSK i morrn,
Jag älskar helt enkelt hockey,
och nej sandra jag tänker inte göra två bloggar!
Du får helt enkelt vänja dig vid att jag skriver om hockey ofta.

Skellefteå AIK hockey! Då, nu och föralltid!

               
Glömde berätta att jag och Elin hade lite roligt när vi var på stan,
vi förevigade oss lite grann om man ska säga så. ;)


Sen så tycker jag att ni ska besköka den här sidan om ny vill ha hårförlängningar till ett bra pris :)
http://www.rapunzel.nu/shop/

Allt för mig! (just nu i alla fall)
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Elin

Var det inte du som tyckte att det var så irriterande att jag kallar han Mirre? ;P
Men det var en kul dag idag! Och våra kärleksförklaringar var fina, även fast det ser ut som en 5-åring har skrivit dom! ;)

2008-02-15 @ 21:20:45
URL: http://elinsundquist.blogg.se
Postat av: Elin

Btw, så är jag fortfarande kär i Welser!!!! (L)(L)

2008-02-15 @ 21:21:46
URL: http://elinsundquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0