Bandy och stan med Killarna.

Låt mig ta de från början,

I går så var vi då alltså på skolan,
dock kan man ju inte räkna de som skoldag för den innehöll så mkt annat än skola.

Det första vi får göra är att sitta och prata ett tag på människan lektionen.
sen är det dax för handikap lektionen och då hade vi redan kommit överäns om att vi skulle äta fruktsallad och se I´m Sam.
    

Sen fick vi veta betygen på den också och jag fick MVG!

Efter den lektionen så gick vi för att se högstadiets innebandy turnering,
till en början var vi lite reserverade och tyckte de var lite tråkigt.
Men efter ett tag tog sportnörden i mig över och jag och Ida började att skrika och ha oss!
De var rå roligt!

Efter att ha sett innebandy hade vi prov på omvårnaden och vi fick även veta betygen i religionen.
Jag fick MVG där med!

Sen efter att ha fått sluta tidigare där i från så blev de bestämt att jag och Sandra skulle äta hos Alexander.
Så efter en snabb visit hos Mamma så for vi på Ica och köpte mat och sen for vi hem till Alexander.
När vi kom hem till han så var både jag och Sandra ganska trötta och eftersom Alexander är världens snällaste så bäddade han ner oss i hans säng, med filt och två täcken sen släckte han och sa att han skulle väcka oss på 45min.
Så jag och Sandra fick en PN,och de var sjukt najs.
Efter de var det mat och film.
Sen så fick vi skjuts ner till hallen av Alexanders mamma för att vi skulle se Krikos handbolls match.
Som vanligt så hade jag och Sandra laddat upp med snacks:
    

Efter handbollen så fick jag och Sandra skjuts hem och sen blev det sängen.

Fredag (alltså i dag).
Jag och Sandra tog en liten sovmorgon för att innebandyn inte skulle börja så tidigt i alla fall.
För att inte väcka de andra i huset så åt vi frukost nere i Sandras rum på golvet:

Efter att ha ätit och gjort oss fina så for vi i väg till skolan för att heja fram våra killar till vinst i innebandyn.
Sagt och gjort! Killarna vann och jag hade sjukt kul på läktaren som "hejarklacks ledare".
Efter att ha sett dom spela och jag själv vunnit tipsrundan med Johanna så for jag, Sandra, Kriko, Kim och Alexander i väg.
Vi lämnade av Sandra i Bygdeå för att vi killar sedan skulle fara in till Stan.

Första stoppet var på Frasses på Ersboda för att Killarna var hungriga,
sen for vi till Rusta för att Kim skulle ha en julgran till sitt rum.
   
Efter en stund på Ersboda så for vi in till stan,
och efter att ha parkerat så hände dagens roligaste.

Kim parkerade på sin mormors parkering,
och när vi sedan skulle gå där i från och mot stan så fick Kriko den briljanta idén att vi skulle gena.
Det första stället vi skulle gena i genom var en häck,
Kriko tog täten och tog sen igenom och när de sedan var Kims tur så gick de inte lika bra,
Han hade kunnat faceplanta men Alexander fick tag i jackan på han och lyckades rädda de hela.

Nästa ställe vi skulle ta oss i genom var att vi skulle klättra över ett staket,
Ja började direkt att gnälla över att jag inte skulle kunna ta mig över,
Men Alexander hoppade över och lovade att han och Kriko skulle hjälpa mig över.
Men de var inte jag som hade störst problem att ta mig över,
Nej de var Kim, så Kriko fick lyfta över han och Alexander fick ta emot.
Jag kan ju säga att se de gjorde min dag!

Efter många om och men så var vi inne i stan och julshoppingen kunde börja,
En kul grej var att när vi gick in i första gallerian när vi kom fram var att Kriko kollar på mig och säger att jag inte får tappa bort dom nu för att de är så mycket folk, och sen tar Alexander mig i handen och säger att de blir bättre om jag håller fast i han får då vet han vart han har mig.

Sen började shoppingen och jag har nu bara två kvar,
Mesta dels så hjälpte jag Alexander.
Men de är kul de med.

Efter Stan så blev det att gå hem till Anna där de bjöds på Tacos.
Här har man haft det trevligt i kväll med gammla goa låtar från 80-talet och skratt.

Dagens Mattias: -Du Annelie vad heter dom som bor i Moskeer?,
Jag: -Va menar du nu?
Mattias:- Ja men du vet, dom som bor där de är kallt och så.
Jag:-Mattias om de är eskimåer du menar så bor de i Igloos inte i moskeer.
Mattias: - Jaha, jo de är nog de jag menar.

Ja den killen han kan sin sak.

Ne nu blir det nog en film och sen sova,
för i morgon bitti ska jag fara till Robban och sen se Handboll.

Allt för mig!
Pusshej!




Kommentarer
Postat av: kriko

Jag hoppas att du gillar att se mig idrotta, med tanke på att jag indirekt tvingar dig till det för jämnan..

Jag gillar iaf att du är och tittar :)

2008-12-21 @ 19:33:50
URL: http://lasc.blogg.se/
Postat av: kriko

Är den ens jag som är 3a där?

vet du det?

kan du svara på det?

2008-12-21 @ 19:38:29
URL: http://lasc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0