Ne de är aldrig rätt!!!

I dag så fick jag ett sånt här anfall!
Sånna som jag får när jag blir riktigt arg på något och i dag blev jag de.


Jag satt och slö tittade lite på tv i dag medans jag väntade på att mamma skulle komma hem. Efter att ha suttit och kollat ett runt ett tag så såg jag att de var Dr Phil på tv4plus. Tänkte att jag kunde se det ett tag och de skulle jag inte ha gjort för jag blev bara arg!

Det var om en tjej som hade en kille som satt i fängelse. Henne var det ju synd om och sådär men inte killen.
Anledningen till att han satt i fängelse var för att han hade kört med alkohol i kroppen och sen kört i hjäl en mamma och hennes fem-åriga dotter. Mamman och dottern hade varit ute och gått en kväll och den här killen var på väg hem från en fest och hade då kört i hjäl dom för att han hade tydligen fått sladd på bilen och sen inte sett personerna och därför kört rätt in i dem.
Mamman och dottern dog på sjukhuset efter smällen medans förare klarade sig med en hjärnskakning som han fick när han slog huvudet i ratten.

När jag såg de här så fick jag ganska mkt anfall!
1. De är aldrig aldrig ALDRIG! rätt att köra med alkohol i kroppen! De spelar ingen roll hur kort bit de är hem man ska inte göra de! Alla vet att alkohol försämrar alla sinnen i kroppen. Man blir slöare, och reagerar saktare på saker och då ska man inte köra bil eller något annat fordon för den delen! Alla människor ska veta att om man sätter sig i en bil så kan bara dåliga saker hända. Även om det kanske har gått bra en gång så kommer det ju inte att göra de alla gånger!
2. Kör man full så är det inte bara ens eget liv man sätter på en skör tråd, de är en massa andras liv också. Alla personer som vistas på vägarna, alla personer som är ute och går. Sen andra personer vistas i bilen som personen kör ja de är ju de liven inräknade också.
3. Jag förstår inte hur den här killen i programmet kunde leva med sig själv. Han verkade inte äns ångra sig när de frågade han hur han kände sig. Han sa att de fick skylla sig själva för de hade inte haft ordentliga reflexer på sig och då kunde de ju inte vara hans fel att de dog. För han såg dom ju inte.

Jag blir så arg när folk som kört med alkohol i kroppen inte tycker att de är deras fel!
De är klart som fan att de är deras fel!

Ne nu ska jag göra annat och lugna ner mig,
jag skriver sen i kväll när jag har lugnat ner mig.

Allt för mig!
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! /J

2008-04-05 @ 19:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0