Hockey,hockey, hockey, Hur kan en sport vara så underbar?!?

Asså jag lovar och svär att denna sport är så jävla fantastisk att jag skulle kunna spendera hela mina dagar med att sitta i Skellefteå kraft arena och bara titta på mitt älskade AIK.

I går så var jag och Elin på hockey (igen :P) men i alla fall så den här gången så hade vi sittplats, det var inte samma stämning som på stå men jag och elin hade kul i alla fall. Men men, AIK spelade jättebra (min kille var ju tillbaka) hela matchen var mkt jämn och då FBK gjorde 2-3 så tänkte jag och Elin att snälla gör så att AIK gör ett till mål. Vi väntade och väntade, sen då det var 1min kvar så började vi nästan att ge upp hoppet. Men just då vi satt och deppade som mest så gjorde Mikael Renberg mål!!!! med elva sekunder kvar!! Jag kan inte riktig säga vad som hände efter att Renberg gjort mål, jag vet att jag ställde mig upp och skrek men resten är bara dimman. Men i alla fall så blev det förlängning och matchen slutade 3-3 och vi fick med oss en poäng till nästa match.

Asså jag säger då de, hockey kan verkligen göra en lycklig. Visst finns det stunder då man känner att man bara ser det för att plåga sig själv men då det kommer ögonblick som i lördags, då vet man varför man ser det, man vet då varför man älskar denna sport så obeskrivlig mycket. Efter det som var i går så satte jag mig i dag och kollade i min aik pärm för att kolla andra matcher som ha varit. Jag hittade då matchen mot malmö som Wernblom avgjorde med bara några sekunder kvar, det var också en sån match som man kände kärleken till hockeyn och helst till Skellefteå AIK.

Ja detta älskade AIK som mitt hjärta ha tillhört sen jag var född. Jag skulle aldrig kunna byta lag, jag skulle inte bry mig om AIK åkte ner till allsvenskan igen (inte för dom kommer att göra de ;) ) jag skulle fortfarande älska dem lika mycket och jag skulle fortfarande gå på deras matcher och skrika ut min kärlek precis som jag gör nu! Ne Skellefteå AIK kommer föralltid att vara i mitt hjärta, de är där för att stanna helt enkelt.


image44
Min och Elins nya idol.
Iceing! (elin fattar)


Allt för mig!
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Elin

Du har så rätt, vi kommer alltid att älska AIK, no matter what!!

"Jyrinen" är ju sötast ;)

2007-11-26 @ 09:25:44
URL: http://elinsundquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0