Sommarlov!!!!

Ja de är sant! Från och med i går så är jag ledig i 10 veckor framåt! Eller ledig och ledig, ja ska väll hjälpa pappa och så men jag är ledig från skolan!

Ja vad gjorde jag då på avslutningsdagen? Jo jag....

Steg upp och klädde på mig och for till skolan. Där fick vi fika och betyg sen skulle vi gå och se treornas avslutning. De var väldigt kul men jag kan ju säga att man hade träsmak! Efter det var över så satt jag,ida och emil å väntade på att mamma skulle komma och ta oss hem till mig. Och visst kom hon, så då bar det av hem till mig där vi var coola och skulle se film men emil somna! Men jag och ida höll och vakna och när filmen var slut gick vi till mitt rum och fikade. Sen så for vi till robban, först så handlade jag och Ida lite mat som vi skulle ha och sen for vi hem till Bu! Där så satt Jag,ida,emil och bu och spelade tv-spel ett tag innan emil gick och grillade köttet som vi skulle äta. Efter tag var han klar och då fick vi MAT! Det var sjuktgott och emil är hur bra som helst på att grilla! Efter maten var vi allmänt sega så vi satt bara och slötittade på tv innan emil och bu skulle göra en massa på Bu´s dator. Då kom jag och Ida på att vi skulle vara duktiga. så vi diskade och plockade undan efter maten. Sen så gick vi ner å satte oss vid tvn igen innan de komme en massa folk och dansmattan. Så då var de bara att värma upp och börja dansa. jag kom snabbt fram till att jag var smäst av alla de som dansade i går. Efter att ha dansa ett bra tag så fick vi veta att Bu´s mamma hade tagit fram fika åt oss! Hon och Bu´s syster hade bakat en jordgubbstårta, sen hade de poppat popcorn och blandat saft. De var sjukt gott! De tyckte i alla fall jag,malin och sara för vi gick och "kollade en sak" två gånger. Ne men för att sammanfatta kvällen så var det en mysig kväll med en massa dansmatta och skratt. Så när jag for hem vid halv ett så var jag trött och nöjd med denna avslutning och hur lycklig som helst över att de nu är SOMMARLOV!!!!
 Så här såg fikat åt!
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0