En midsommarkväll i Bygdeå!

Ja nu var då midsommar afton över men jag är inte ledsen för det för det var en väldigt rolig sådan! Jag ska berätta lite grann om alla de saker som jag hann med att göra i går.

Det började med att jag och mamma for till Umeå en snabbis på morgonen, men där var vi inte så länge utan vi for ganska snabbt hem. Väl hemma fick jag skynda mig att göra mig klar för att Niklas skulle skjutsa mig till Ida i Gulltjärn så de var bara att snabba sig. Vägen dit gick väll sådär, vi körde lite fel och så men efter ett tag så hittade vi till Gulltjärn och Idas hus. Framme hos Ida så tittade jag på medan hon sprang runt i huset och försökte packa ihop alla sina saker som hon skulle ha med sig. Efter ett tag var hon klar och lina komme för att köra oss mot Arvid för att hos han skulle vi byta bil och ta med oss han och Dag. I alla fall så gick bilbytet bra de ända som var ganska så kul var då lina skulle köra där i från men de väljer jag att inte berätta något om.  I alla fall så efter att alla blivit upphämtade så for vi mot bygdeå! När vi var framme hos Linus så började vi direkt att grilla eller jag grillade inte utan emil grillade åt mig. I alla fall så åt vi och efter maten så gjorde ida en jordgubbs tårta som vi åt och som var JÄTTEGOD! Efter maten så for vi till fotbollsplan och spelade barfota fotboll, eller jag, sandra och Öhman spelade inte för att vi kände för att vara åskådare. Så i stället åt vi glass och fick 10.000 myggbett! Efter fotbollen vara alla över varma så då for vi hem till linus igen och bytte om till badkläder, eller inte jag men de som skulle bada bytte om och efter de så for vi till Långviksand. Där badade de som skulle bada och de som inte badade satt vi elden som emil fick i gång efter ett tag. Efter att ha suttit vi elden ett tag och efter att ha dansat runt pontus som vi gjorde till missommar stång så frös alla så fasligt mkt att vi for hem till sandra. Hemma hos Sandra så såg vi film, spelade spel, byggde med dominobrickor i köket och spelade twister. Sedan då klockan var kanske kvart i tre så for de sista personerna hem så att jag, Sandra och Sara kunde gå och sova. Men vi låg och pratade ett bra tag så kanske där vid 4 så somnade vi och sen steg vi upp klockan 11:30 i morse. Så efter att ha ätit spagetti och köttfärsås till fruktost så städade vi undan och gick sedan över till emil för att hämta min kamera. Och sen så kom sara´bror och jag for hem!

Så allt som allt så var de en väldigt lyckad midsommar!
Hoppas alla andra hade lika kul som jag!
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0