Nu är jag äntligen tillbaka!

Efter ett litet uppehåll så är jag tillbaka så här i juletider(har ju lov nu! ).
Så vi börjar med en blogg om hockeyn för gårdags kvällen spenderades ju ändå i Skeå kraft arena.


Skellefteå AIK vs Modo.

Första perioden.
Igentligen hände inte så där sjukt mycket i den här perioden. AIK hade ett par skott på mål och de hade Modo med men jag skulle nog säga att AIK var bättre i den här perioden trots att de inte gjordes något mål från någon av lagen.

Andra perioden.
I början av andra så var det lite för mycket slarv i AIK zon. Men efter ungefär 4 min så fick Goren loss puken och åkte som en galning mot mål med Mcdonnel vid sin sida. Och just framme vid mål så la goren ett snyggt pass till Mcdonnel som snyggt kunde lägga in den och 1-0 var ett faktum. Tre minuter efter detta så fick AIK ett pp och med ass från Viklund så kunde Goren smyggt skjuta in den och AIK lede så matchen med 2-0. Sen efter ungefär 11 min så kom modos reduserings mål. Så när period 2 var slut så stod det 2-1.

Tredje perioden.
Jag tycker att AIK började bra, visst de fummlades en del men AIK var ändå duktiga. Dock så var domaren lite smått sär men de ska jag inte ta upp. Men i alla fall så när klockan stod på 1.03 och Modo spelade fem mot tre så stod Wernblom där han alltid står, just framför mål och han kunde då sätt in 2-2 för Modo. Jag måste bara få säga att det sved att de var just Wernblom som fick göra mål för att enligt mig tillhör han fortfarande AIK. Men i alla fall så tog AIK ledningen igen när Jyri slog in 3-2 med ett snyggt slagskott skott i pp.

Efter matchen.
AIK gick då segrande ut ur matchen med 3 mål mot två! De ligger nu på slutspels plats med 39 poäng och att gå på jullov med de här. De känns bra de.

Plusen.

+++++
Lee Goren.

Fem plusaren den här kvällen var helt klart lee! Ett mål och en assist säger väll ganska mycket. Plus att han kämpade som en galning och ingen kan skapa ett sånt lugn som han kan göra.

++++
Kent Mcdonell.

Han och Lee funkar så bra ihop! När de två är inne kan allt hända och de har nu börjat producera mer mål också.

+++
Jyri Martinen.
Okej, killen fummlade lite väl mycket med pucken i kväll men han slog in 3-2 på ett sånt snyggt sätt att alla fel han gjorde innan blev förlåtna.


++

Tobias Viklund.

De här kanske är lite konstigt att han för två plus för han har ju inte direkt briljerat på senaste tiden men i går kväll så var han faktiskt ganska så bra. Han fick en ass till 2-0 målet och jag tycker att han kämpade på bra idag.


+

Anderas Hadelöv.

Hadelöv skulle igentligen få fem plus efter varje match bara för att han är så j*vla bra. Men i kväll får han ett för att andra spelare får komma fram i stället. Plus att jag vet att hadelöv kan.


Ja de var alltså allt för denna match.

Syns igen den 28 då AIK möter Mora.


Allt för mig!

Pusshej!


Kommentarer
Postat av: Elin

Fan så skönt alltså! Bästa julklappen nånsin!!

2007-12-21 @ 20:22:08
URL: http://elinsundquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0