Hockey, när den är som jobbigast.

Ja i går...
Va säger man...
En ny förlust och jag vet snart inte vart jag ska ta vägen...
Jag orkar inte kvalserie igen...


I går så hade AIK match mot brynäs och jag ville så gärna tro att de skulle bli en tre-poängare men nej! AIK spelade väldigt dåligt vissa stunder, de var ungefär som om de inte ville vinna! De fanns ingen glöd vissa stunder och fel passen avlöste varandra. Sen så var det en j*vligt grinig match! Redan efter 16sek så blev renberg utvisad 2+2 för att han började slåss. Sen var det sargtacklingar om varannat och i tredje perioden så utbröt ett rejält slagsmål mellan Thomas larsson i AIK och Daniel Widing i Brynäs. De två började slåss i Brynäs avbytar bås, de blev inte så långt men jag tyckte larsson gjorde rätt. För widing hade stått och hånat dem hela matchen och sen då larsson fick en smäll så gav han igen och de tyckte jag var bra.

Lite plus och minus har jag att dela ut också.

+++++
Erik Andersson.

Kämpade som besatt hela matchen och fick ass till renbergs 4-3 mål. Pojken kan och han borde få ännu mer speltid då han nu är i sin rätta form.  Han kan och kommer att producera mer! De vet jag!

++++
Kent Mcdonnel.

Gjorde AIK´s båda kvitterings mål i första perioden. Han kämpade och höll hoppet upp så länge han kunde. Han försökte även skapa mer chanser men de är inte alltid så lätt.

Jyri Marttinen.
Killen är ju GULD! Sen han kom från Timrå så har han visat att han är en klippa på back plats, han har just nu mest speltid i AIK och de är med all rätt. Han räddade matchen på många sätt men mest på slutet då han åkte upp pucken som Sjödin i Brynäs sköt mot AIK´s öppna kasse. Han åkte som en dåre och kastade sig och petade undan pucken just i tid och de visar på stor kämpar glöd. Sen så blev han även framröstad som november månads lirare och de är han värd!

+++
Andreas Hadelöv.

Okej, han släppte in 4 mål men de hade kunnat blivit många mer om han hade varit sämre. Men Hadelöv är bra och utan han hade matchen lika väll kunnat sluta 10-0!

++
Thomas Larsson.

Han syns inte, men han gör sitt jobb. Larsson kämpar hela tiden och vinner puck i varje närkamp. Okej, han drar på sig ett par utvisningar och brinner av ganska lätt. Men de visar bara på att han vill vinna så pass mycket!

+
Mikael Renberg.

De sista pluset går till Renberg bara för att han finns där. I går så gjorde han även mål vilket gör att man blir ännu gladare. Men han måste dock försöka göra de lite oftare, för gör han de då kommer han att bli riktigt farlig!

Ja de var allt för mig denna gång.

Allt för mig!
Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0