Jag och hockeyn!

Asså nu är jag taggad ut i fingerspetsarna! För nu är det inte länge kvar tills jag får se på min älskade hockey igen! För nu börjar datumen som jag längtat så mkt efter hela sommarn att närma sig!

Det första datumet är 6 Augusti: För just de datumet klockan 11:00 så är det skellefteå Aiks första isträning i kopparhallen i Ursviken! Anledningen till att det är just i Kopparhallen är för att skellefteå kraft arena byggs just nu om för att blir ännu snyggare! Jag gillade ladan då den var lite gammal och plågad också men jag kommer nog också att älska den nya ladan!

Det andra datumet som jag längtar efter är 24 Augusti: Då är det nämligen tränings derby mellan Löven och Aik i Skycom arena, detta är då under hockeyfestivalen. Så den fredag den 24 klockan 18:00 så sitter jag (eller stå om Elin nu tvingar mig till de ;) ) i Skycom och ser hur mitt älskade Aik vinner som så många gånger förut över Löven!

Det tredje datumet är den 3 september: Det är då som det är invigning på Skellefteå kraft arena! Då spelar även Aik en träningsmatch, vet dock inte nu vilka de var i mot, men i alla fall så får man för första gången se ladan in i från sen ombyggnaden och de ska bli spännande! ;)

Sen så de fjärde och bästa datumet enligt mig är onsdag den 26 september för de är då som Elitserien börjar på riktigt och det är då Aik börjar sin väg mot Sm guld 08!

Ja, nu ha jag då fått ner alla mina viktiga hockey datum och jag kan nu känna peppen som jag brukar börja känna då de närma sig hockey! Så nu är de bara att börja damma av matchtröjan och halsduken.För snart, mkt snart så börjar HOCKEYN!!!!

Allt för mig!
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0